Forfatter: admin

Formandens beretning 2017 – For året 2016

Et tilbageblik på året 2016 og et lille kik ind i hvad der er af planer i 2017, vil være budskaberne i min beretning.

Aarup Boldklub repræsenter godt 900 medlemmer, og er dermed uden sammenligning den største forening i Aarup. Det må være vanskeligt at bo og færdes i Aarup, uden på en eller anden måde have kontakt til eller kende en som har kontakt til Aarup Boldklub.

Fodbold er den største gren med 411 medlemmer, gymnastik har ca. 259 medlemmer, håndbold godt 182 medlemmer og løbeklubben har godt 53 medlemmer. I alt 905 medlemmer, heraf 638 medlemmer som under 25 år.

Det er en nedgang fra 980 medlemmer i 2015 – eller mere præcist 75 medlemmer færre end for et år siden. Specielt gymnastik er hårdt ramt af medlemsnedgang, hvilket jeg vil vende tilbage til.

Fodbold

I fodboldafdelingen har vi oplevet en lille fremgang i medlemsantallet – glædeligt, men der er stadig plads til flere piger.

Året startede med kommunemesterskabet i Assens for vores ungdomsafdeling, og med deltagelse i næsten alle rækker og blev vi da også den mest vindende klub med ikke mindre end 5 mesterskaber.

Der har naturligvis også været spillet indefodbold for ungdomsrækkerne, og her har vores U13 drenge markeret sig som Fynsmester i mesterrækken, men også pigerne kan og U-15 pigerne deltog i det Jysk/Fynske mesterskab i Futsal i Støvring og opnåede en flot 4. plads.

Når der spilles udenfor, så er der hold fra U-7 til U-16, og i foråret også U-17, dog er der behov for at slå enkelte årrækker sammen for at opnå den kritiske masse.  Dette gælder også hos pigerne hvor flere årgange er slået sammen.

Kibæk turen var også en 2016 en stor succes og med en super flot opbakning fra ledere og forældre.  13 hold og ca. 130 spillere og 24 ledere var afsted.

Sportsligt gik det også godt, U-11 piger vandt, U-10 drenge røg i B-finale og U-13 og U-14 drenge blev nr. 2. U-15 piger vandt B-finalen.

Pigeraketten er afholdt 2 gange i samarbejde med Aarup skolen og med en super flot deltagelse på ikke mindre end 170 piger. Desværre kan det endnu ikke ses i øget tilgang af flere spillere

Der er også i 2016 gjort en indsats i samarbejde med Aarupskolen og DBU Fyn, om uddannelse af unge til trænere og ungdomskampledere – det lykkes, og vi får på god vis disse unge mennesker integreret i klubben.

Årets højdepunkt må dog nok være den afholdte Klubdag, en dag hvor alle ungdoms- og børnespillere blev trænet af seniorspillerne og efterfølgende blev der sluttet af med grill og sodavand.

Seniorer

På senior siden har året budt på 4 herre hold og 1 damesenior hold, 1 junior oldboys og 2 veteranhold.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at starten på Albani serien efter sommerferien var noget kaotisk med flytning af kampe, for få til træning og en del spillere på ferie, og inden turneringen kom i gang stoppede den ene af trænerne.

Der har også i 2016 været arrangeret træningstur til Tyrkiet. Dette er primært finansieret ved arrangement af indefodboldstævne, øvrige sponsorer og så ved at arbejde på Bryggeriet Vestfyn.

Frem til sommerferien er der lavet en aftale med Claus Uhrenholdt på trænerposten og der er fundet en spillende assistent, Casper Kruse fra Svendborgs 2. divisions hold, som vi håber vil tage over efter sommerferien.

Andre ting

Der har også i 2016 være fyrværkerisalg efter et nyt koncept, hvor vi ikke skal lægge inde med et restlager, hvis det hele ikke bliver solgt, ligesom det gamle lager blev solgt til under kostpris. Vi tror stadig på at der kan tjenes penge på fyrværkerisalg, men erkender også vi skal gøre det bedre.

Ved skolen er nu blevet lavet en løbebane, beach volley og håndboldbane, men det kniber stadig med at få sat gang i en kunststofbane, og det kommer nok til at kræve en del, at få sat gang i dette projekt på den korte bane.

Vi arbejder på en forbedret hjemmeside, baseret på DBU Fyn med link til Klub Office. Der arbejdes på Automatisk kontingentbetaling – on-line ved indmelding. Vi vil gerne have fat i en person til at skrive i den lokale avis samt hjemmesiden, og så skal vi have uddannet nogle brugere i Klub Office, så vi kan få bedre medlemslister og dermed bedre materiale til kontingentkørsel.

Vi håber også, at vi i 2017 kan få søgt kommunen om penge til maling, guldbelægning og loft støjdæmpning i det lokale vi befinder os i, netop nu.

Endvidere vil vi gerne have planlagt en renovering af dommerrum og vaskeri.

Håndbold

Håndbolden har 182 medlemmer, heraf 157 under 25.

Man kan næsten ikke sige håndbold, uden også at sige Frøcup, og igen i 2016 blev Frøcup afholdt med 92 hold og tre dage med masser af glade børn og godt vejr, som jeg husker det.

Men ellers blev der i Håndboldafdelingen først på året afholdt kombineret klubaften og generalforsamling – men en imponerende opbakning på over 100 til fællesspisning. Måske noget vi kunne kopiere i hovedbestyrelsen og dermed forøge deltagelsen til disse arrangementer.

Der er nu kommet gang i seniorhåndbolden, med ikke mindre end 2 herrehold  og 2 damehold. Håndbold herrer er kommet godt fra start med en oprykning til Fynsserien, så nu er det vist et spørgsmål om at holde fast i de positive bølger. Også på damesiden opleves der stor opbakning til træning, ligesom der er ungdomshold repræsenteret i alle årgange og nogle endda med flere hold.

Håndboldfitness er også kommet i gang – det drejer sig primært om puls, power og bold, men der spilles ikke kampe.

Højfynssamarbejdet kører nu på årgang 4, og er fortsat inde i en positiv udvikling, og alle tre klubber er også fortsat enige om, at samarbejdet er nødvendigt for at kunne tilbyde hold i alle rækker, og dermed fastholde de unge i sporten. Samarbejdet er endda udvidet idet der sammen med Vissenbjerg er etableret et U14 piger, da denne årgang kun bød på små hold begge steder.

I årets løb er der arrangeret det vi kalder ”et brag i hallen”, hele 3 gange  –  hvilket betyder, at der bliver gjort lidt mere ud af det , i forbindelse med stævner, herunder musik til indløb, navneopråb ved scoringer eller hvis der er andre flotte præstationer mv.

Der arbejdes også med mål og visioner i håndboldafdelingen. Et projekt som er sat i gang i november måned, og som tager lidt længere tid – det Kan ikke klares på en formiddag – også frivillighedsstrategien, hvor målet er at knytte flere til klubben er et projekt som kører p.t.

Håndbold var også aktive i forbindelse med ”flyt til Aarup” arrangementet, som løb af staben sidst på sommeren.

I 2017 afholdes Frøcup den 5-7 maj, og her barsler håndboldafdelingen med deres helt egen maskot, en grøn frø, som vil være tilstede i hallerne i Aarup og Tommerup.

Gymnastik

AB Gymnastik har 182 medlemmer og har i det forgangne år oplevet en markant medlems nedgang. Dette var frygtet, idet medlemmerne efterspørger bedre spring faciliteter, så håbet er at nedgangen nu kan vendes med den ny tilbygning.

Men ellers har året været fuld af aktivitet, og afsluttes som altid med opvisningsweekend den 1. og 2. april 2017 – hvor alle naturligvis er mere end velkommen til at kikke forbi hallen.

Igennem 2016 har 15 forskellige hold været i gang og medlemsalderen spænder bredt fra 1 år og op til 76 år. Med så mange hold og store spænd i alders klasserne, så kræver det mange kompetente trænere og hjælpere, og det har været lidt af en udfordring i 2016.

Sikkerheden fylder meget, og derfor er det også vigtigt, at trænerne er uddannet og har de rigtige kurser. Hver enkelt træner er specialuddannet til det han eller hun underviser i. Alle trænere og hjælpetrænere har været på kursus i 2016. Det er udsædvanligt og dyrt, men det er blevet prioriteret højt. Det betyder konkret, at ca. 50 trænere og hjælpetrænere har været afsted, så vi håber at disse vil blive i foreningen i mange år.

Vi skal løbende forny os, og vi forsøger konstant med nye tiltag, som vi vurderer kunne være interessante. Det er ikke nok at kunne gå til gymnastik i 2016, der skal mere til og mere specialiseret. Man skal helst gå til noget så specielt som zumba, jumping Fitness, skitræning, step eller hvad det ellers måtte hedde.

I 2016 har vi oprettet et hold som hedder ”Træn din krop rigtigt”, hvor man kan træne lige netop de skavanker man måtte have. En anden nyskabelse er holdet ”Still going strong”, som er et rytme/spring hold for voksne.

Der er også i 2016 etableret et samarbejde med Sport og Fitness, gælder i øvrigt alle medlemmer af AB, hvor der ydes rabat, hvis man er medlem af enten håndbold, fodbold, gymnastik eller løbeklub.

Det betyder også, at Sport og Fitness var med til arrangementet Sportdag 2016, som blev afholdt i august. Tilslutningen var lidt sløv med kun 50 tilmeldte, og kun 36 dukkede op, men der forsøges igen i 2017 og håber på bedre deltagelse.

Som jeg nævnte i begyndelsen, så afsluttes der med gymnastik stævne den 1. og 2. april. Et stort DGI stævne den 1. april og Lokalopvisning den 2. april. Vi forventer at der kommer ca. 800 gymnaster den 1. april og næsten lige så mange tilskuere, og der er altid stor opbakning til vores lokalopvisning den 2. april med ca. 500-600 betalende gæster i hallen.

Vi får en springgrav i hal 3, og det kan allerede ses, da byggeriet er godt i gang, og forventes at kunne indvies i august 2017. Det har været en lang kamp i mange år, men nu kommer den, og vi håber at dette kan være med til at øge tilgangen af medlemmer markant. Det bliver fantastisk….. for børn og unge med denne nye springgrav.

Løbeklubben

En social klub, hvor samvær og naturen prioriteres højt.

53 medlemmer, hvilket faktisk er en stigning på ikke mindre end 40 procent.

Der trænes tirsdag kl. 17:30, torsdag kl. 19:00 og søndag kl. 10:00 – altid med udgangspunkt fra klubhuset.

Løbeklubben kan mønstre Gåhold, løbskole, 5, 10 og halvmarathon hold, men der arbejdes også med Skovfiness, interval, fartleg, bakkeløb, tempoløb, stjerneløb m.v.

Det kan godt være, at det sociale er højsædet, men aktivitetsniveauet er højt, og tæller bl.a.

  • Vintercup i marts og oktober i Aarup
  • Fødselsdagsløb – med lagkage
  • Lillebælt halvmarathon med efterfølgende spisning
  • Bogense løb
  • Løb med udgangspunkt i Erholmskoven, Ørsbjergskoven, Klakkebjerg, Ålsbo.
  • Løb i Hindsgavl
  • Tur til Bågø med løbe ruter på 5-10 km.
  • Løb ved Langesø
  • Tur til Torø
  • Vægtstop hold
  • Medarrangør på julemærkemarchen
  • Juleløb den 24. dec.
  • Deltagelse i Nytårløb
  • Nytårsløb i Aarup for klubbens medlemmer
  • og så er der socialt samvær den sidste torsdag i hver måned.

Løbeklubben kan følges via hjemmesiden ellerfacebook.

2017 er allerede i gang, med start den 8. januar og igen med træning til Lillebælt Halvmarathon.

Løbeklubben er blevet en del af Etape marathon, som arrangeres af HC Andersen Marathon i Odense. Det betød bl.a. at der var løb i Aarup den 17. januar med ikke mindre end 270 deltagere, hvor der blev lavet lidt godt PR for Aarup og omegn.  Ikke mindre end 30 hjælpere var i gang denne dag.

En lille men meget aktiv klub, som ofte ses i bybilledet.

Støtteforeningen

Et svært år, hvor selv oktober festen, som nu hedder Aarup festen måtte notere et underskud. Der er behov for nytænkning og øget opbakning til støtteforeningen fremadrettet, men det er jeg sikker på at John vil sige meget mere om, når vi kommer til Støtteforeningens generalforsamling.

 

Afslutning

 

Der skal lyde en tak til afdelingsbestyrelserne og bestyrelsen for støtteforeningen for et godt samarbejde, men også en tak til alle trænere og ledere, der uge efter uge tager det enorme arbejde der er forbundet med træning og kampe.

Også en stor tak til mine kollegaer i hovedbestyrelsen for et godt samarbejde i det forgangne år.

Med disse ord vil jeg overgive beretningen til generalforsamlingen

 

Ivan Sløk

Formand for hovedbestyrelsen

Hovedbestyrelsen indkalder til ordinær generalforsamling

Ordinær GENERALFORSAMLING afholdes:

Mandag en 27. februar kl. 19:30
Klubhuset
Stadionvej 13, 5560 Aarup

Der foreligger følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent
2. Formanden aflægger beretning
3. Kassereren forelægger det reviderede regnskab
4. Indkomne forslag behandles
5. Valg af formand
6. Valg af næstformand/kasserer og stedfortrædere
7. Valg af revisorer og stedfortrædere
8. Eventuelt

Forslag fra medlemmerne må, for at komme til behandling på den ordinære generalforsamling, indgives skriftligt til formanden senest 4 dage før generalforsamlingen.

Stemmeberettigede er aktive og passive medlemmer over 16 år, der har været medlemmer i mindst 3 måneder, og hvis sidst forfaldne kontingent er bragt i orden.

Vel mødt

AARUP BOLDKLUB

 

Aarup Boldklub’s Støtteforening afholder

GENERALFORSAMLING

afholdes mandag den 27. februar 2017 i umiddelbar forlængelse af Aarup Boldklub’s generalforsamling.

Dagsorden iflg. lovene.

Bestyrelsen

Steve Nør, Lars Christensen liked denne post

Formandens beretning 2014

I lighed med de tidligere år, vil jeg komme ind på de aktiviteter og resultat som der har været i de enkelte afdelinger for året 2014

Jeg vil også kort berøre hvilke ting der arbejdes på fremadrettet i de enkelte afdelinger både nu og projekter med lidt længere aftræk.

Inden vi går videre, syntes jeg vi skal ære 2 af vores æresmedlemmer som desværre har forladt os i 2014.

Helge Juul Johansen og Niels Erik Madsen er begge gået bort i 2014. Jeg syntes vi skal ære disse æresmedlemmer ved at rejse os og holde et øjebliks stilhed.

I Aarup boldklub mærker vi stort set over hele linjen, at der er kamp om medlemmerne. Jeg har ikke et præcist medlemstal for de enkelte foreninger, men fornemmer, at løbeklubben holder på en fast skare, håndbold kæmper med at knække kurven, gymnastik må konstatere lidt tilbagegang og fodbold har også udfordringer specielt i gruppen 14-18 år, hvor der formentlig opstår andre interesser og behov – helt naturligt vil jeg mene.

Fodbold

2014 var året hvor der var trænerskifte i fodboldafdelingen – Carsten Hemmingsen forlod klubben til fordel for Svendborg, men dette blev hurtigt løst med et nyt trænerteam i form af Loui og Anders og heldigvis med bred opbakning fra spillertruppen.

Resultatmæssige har det for første holdet været lidt op og ned. Foråret med en god gejst og fight, men desværre måtte holdet en række ned. Efteråret blev gået i møde med store forventninger og pressen havde også pustet godt til disse forventninger. Resultatmæssigt blev det lidt op ned – der blev spillet gode kampe, men også kampe med af mere svingende karakter.

Positivt kan det nævnes, at der har været deltagelse i efterårsturneringen med hele 5 senior hold. Det højeste antal i mere end 30 år.

Børnefodbold er populært og der deltager ca. 90 spillere i denne gruppe som er op til U-11 spillere. Desværre ikke så mange piger, hvilket ellers kunne være ønskeligt.

Ungdomsfodbold U-13 til U-17 har også ca. 90 medlemmer, heraf er ca. 1/3 del piger og 2/3-del drenge. Desværre en gruppe hvor der p.t. tabes medlemmer. Men som nævnt vel også naturligt, at det er på dette tidspunkt at der pludselig opstår andre interesser.

I fodbold afdelingen har man igen i 2014 været til Kibæk stævne med deltagelse af ikke mindre en 11 hold og ca. 125 børn. Et super flot resultat kom der også ud af det, 9 hold på vinderskamlen –heraf 4 vindere af A-rækken, 2 vindere af B-rækken og 3 bronzevindere – Det må vist siges at være godkendt.

I erkendelse af, at der altid er noget man kan blive bedre til, har der i 2014 været tilknyttet en konsulent fra DBU FYN som bl.a. har arbejdet med organisering af klubarbejdet, pigeraketten og inspiration til træning.

På økonomisiden har 2014 været et positivt år for fodboldafdelingen. Man kan vel nærmest sige ro på bagsmækken.

Der blev i 2014 brugt penge på et nyt tag til klubhuset. Et ønske som der har været arbejdet med igennem flere år. Pris ca. 120.000,00 og desværre måtte vi nøjes med at få tilskud på 50 procent fra kommunen mod forventet 75 procent.

Det er også lykkes for at afdrage lidt på gælden i det forgangne år.

På indtægtssiden kan det konstateres, at vi har kunnet opretholde sponsorindtægter på samme niveau som tidligere. Til gengæld blev vores fyrværkerisalg lidt dårligere end sidste år. Som noget nyt har vi i 2014 også solgt juletræer i december måned.

Håndbold

Håndboldafdelingen har haft en travl og sjov opstart på sæsonen. Udover den almindelige træning kan nævnes strandhåndbold, håndboldkaravanen for 3. og 4. klasse, streethåndbold bag Eurospar med besøg af Torsten Laen, arrangeret tur til ligakamp i Kolding og været på en fælles klubtur til Tivoli-cup i Århus – en gentagelse af succeen fra sidste år.

Håndbold har været repræsenteret med mange hold i ungdomsrækkerne og så blæser der også lidt mildere vinde i seniorafdelingen, hvor der kan konstateres en positiv udvikling, men når det er sagt, så er der stadig plads til flere spillere.

For at fastholde en positiv udvikling, er der arrangeret et samarbejde med Aarupskolen, et projekt som bl.a. udspringer af deltagelse i DHF’s ”knæk kurven” projekt, som i alt sin enkelthed går ud på at bryde den generelle nedgang som håndboldklubber oplever over hele landet. Udover at skaffe nye medlemmer har projektet også fokus på anerkendelse, rekruttering af frivillige og fastholdelse af disse.

Projektet inddrager både bestyrelse, ressourcepersoner, trænere og hjælpere.

Samarbejdet mellem Tommerup, Vissenbjerg og Aarup går stadig den rigtige vej, selvom al begyndelse er svært og har sine udfordringer. Alle klubberne anerkender behovet for samarbejde på tværs af moderklubberne når børnene når teenager alderen og derfor skal projektet nok lykkes, og der ses også en positiv udvikling.

Frøcup – man kan vel nærmest kaldet det en klassiker, var som jeg husker det næsten udsolgt i april måned 2014. Når der ikke var fuldt udsolgt skyldes det at datoen var blevet rykket i forhold til tidligere – men i april 2015 kan der igen meldes alt udsolgt og der er hold på venteliste – meget positivt – både for håndboldafdelingen, som får et godt økonomisk tilskud, men også for sporten og byen en meget positiv aktivitet.

Håndbold kommer ud af året med et lille underskud, men ikke noget alarmerende og skyldes udelukkende en prioritering i håndboldafdelingen til fordel for ungdomsholdene.

AB Gymnastik

Gymnastik kan se tilbage på en god sæson, selv om den ikke er helt slut, da opvisningerne ligger i marts måned og dermed afslutning af sæsonen. Helt præcist markeres afslutning weekenden den 28 og 29 marts 2015. Den 28 med ikke mindre end 35 hold fra Fyn og Jylland som kommer og giver opvisning og den 29. marts er det udelukkende egne hold + 1 enkelt gæstehold som giver opvisning. En weekend hvor jeg kun kan opfordre til at kikke forbi i Fritidscenteret.

Men ellers har 2014 desværre budt på en nedgang i medlemstallet, selv om der har været forsøgt med flere nye tiltag. Medlemstallet viser 306 gymnaster – et fald på ca. 50 personer i forhold til året før.

Der har været arbejdet hårdt med at få drenge til at gå til springgymnastik, og det ser ud til virke og forventningerne hertil er store fremadrettet.

Ellers er gymnastik kendetegnet ved mange børnehold med stor tilgang, lidt færre på de lidt større børnehold. Væsentlig mindre hos junior gruppen og meget få hos ynglinge – så få, at disse tilbydes plads på voksenholdene. Et billede, som jeg noterer, at der kan nikkes genkendende til i alle afdelingerne.

Hos de voksne er det stadig fitnes trenden som hitter. Zumba, Hit Fit, bodytoning, skitræning m.v. Denne gruppe vokser i lighed med tidligere år, og der er i det hele taget meget fokus på sundhed og bevægelse, som kommer gymnastik til gode.

Den høje aktivitet betyder at gymnastik ligger beslag på hal 3 i Fritidscenteret fra kl. 16. – 20.30 – mandag til torsdag og sågar bruger hallen yderligere 1 ½ time om fredagen. 10 børnehold og 4 voksenhold fordeles på disse timer.

Gymnastik har igennem flere år arbejdet med at få etableret en springgrav i hal 3, og nu ser det endelig ud til at det lysner. Assens Kommune har bevilget 2 ½ mio. til projektet og der er p.t. gang i ansøgningerne til fonde for at skaffe det sidste nødvendige midler til at gå i gang med projektet. Det er vigtigt, da hallerne rundt omkring Aarup har disse faciliteter, og vist det stadig skal være attraktivt at træne i Aarup, skal vi også have disse faciliteter.

Gymnastik har i 2014 benyttet det nye system Conventus til tilmeldinger og betalinger fra medlemmer, hvilket har været en rigtig positiv oplevelse – efter lidt opstartsproblemer – Det elektroniske værktøj letter kontingentopkrævning og hele kommunikationen med medlemmerne. En meget stor lettelse for kassereren – ikke mindst, og så betyder det at pengene kommer i kassen med det samme.

Løbeklubben

Løbeklubben, som er en del af Gymnastik afdelingen, men reelt fungerer som en selvstændig forening har også været synlig i 2014.

Man kan vel sige, at klubben at har fundet sit niveau med et stabilt fundament på medlemssiden, og så er de jo meget synlige, når de flere af ugen dage løbet rundt i byen med deres gule veste.

Alle kan være med, der er løbeprogrammer på 5, 10 og ½ maraton og herudover mulighed for interval træning og coopertest for de mere ambitiøse.

Som noget helt nyt er der startet op med skovfitness eller her om vinteren city-fitness en gang om ugen. Man løber og indimellem stopper man op og laver fitness.

Der arrangeres også løb fra andre destinationer, her kan nævnes løb i Ålsbo, løb i Hindsgavl, løb i Krengerup, løb på Bogø, løb i Gadsbølle, Løb i Kerte, natløb i forbindelse med kulturugen, juleløb og nytårsløb – mon ikke der er lidt for enhver smag.

Der holdes foredrag om forebyggelse af skader og behandling af skader når disse er opstået. Foredrag om motion og kost. Fremvisning af løbetøj m.v.

Der har også været deltagelse i bl.a. Bogenseløbet og Lillebælt halvmaraton samt Hjerteløbet.

Hvis nogle af jer er blevet inspireret, kan jeg oplyse, at der netop har været opstart her den 19 februar 2015 efter vinteren og der afholdes Vintercup løb her i Aarup den 22. marts 2015, kl. 10.00 – så der er gode muligheder for at få rørt benene.

Støtteforeningen

2014 blev ikke året, hvor halfester kom på mode igen. Tværtimod, så har der været skuffende tilslutning til disse fester.

Oktoberfesten gav et positivt resultat – de andre fester et negativt resultat.

Støtteforeningen har overtaget opgaven med afholdelse af ungdommens fest, og der gøres også andre tanker omkring mulighederne for at bakke op omkring AB, med aktiviteter som kan støtte økonomisk, men det er svært at finde konkrete projekter som kan give et tilfredsstillende økonomisk afkast til fordel for AB.

Afslutning:

Der skal lyde en tak til afdelingsbestyrelserne og bestyrelsen for støtteforeningen for et godt samarbejde, men også en tak til alle trænere og ledere, der uge efter uge tager det enorme arbejde med træning og kampe.

Også en stor tak til mine kollegaer i hovedbestyrelsen for et godt samarbejde i det forgangne år.

Med disse ord vil jeg overgive beretningen til generalforsamlingen.

 

Aarup d. 23. februar 2015

 

 

Ivan Sløk

Formand

Hovedbestyrelsens generalforsamling

Hermed indbydes til generalforsamling i Aarup Boldklubs hovedbestyrelse

Den 23. februar kl. 19:30
Klubhuset
Stadionvej 13, 5560 Aarup

Der foreligger følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent
2. Formanden aflægger beretning
3. Kassereren forelægger det reviderede regnskab
4. Indkomne forslag behandles
5. Valg af formand
6. Valg af næstformand/kasserer og stedfortrædere
7. Valg af revisorer og stedfortrædere
8. Eventuelt

Forslag fra medlemmerne må, for at komme til behandling på den ordinære generalforsamling, indgives skriftligt til formanden senest 4 dage før generalforsamlingen.

Stemmeberettigede er aktive og passive medlemmer over 16 år, der har været medlemmer i mindst 3 måneder, og hvis sidst forfaldne kontingent er bragt i orden.

Vel mødt

Formandens beretning 2013

Jeg vil i min beretning komme ind på de sportslige resultater i de enkelte afdelinger, den økonomiske situation og sidst men ikke mindst, hvad arbejder der med nu og fremadrettet i de enkelte afdelinger under AB.

Aarup boldklub har ved den seneste medlemsopgørelse pr. 31. december 2013 – 1070 medlemmer fordelt på:

426 fodbold heraf 356 under 25 år

222 håndbold heraf 174 under 25 år.

367 gymnastik heraf 221 under 25 år.

55 løbeklubben.

I alt 751 medlemmer under 25 år.

I forhold til 2012 er det en fremgang på 12 medlemmer, hvilket svarer til en stigning på ca. 1 procent.

Fodbold

Året 2013 i fodboldafdelingen, blev året hvor den nye træningsbane endelig blev taget i brug. Det blev også året hvor vi fik forlænget vores opvisningsbane, desværre blev løsningen ikke optimalt, idet skråningen ned mod tennisbanen godt kunne ønskes anderledes, men det var det muliges kunst.

I 2013 var der også planer om et nyt tag på klubhuset, idet det nuværende er noget skrøbeligt, og dårligt tåler at en fodbold lander på tagpladerne. Vi fik også bevilget 50 procent af beløbet til nyt tag, men det knep gevaldigt med at finde de sidste 50 procent, og projektet blev således ikke igangsat. Vi søger i 2014 på ny om mulighed for støtte til nyt tag, og håber på en bevilling på op til 75 procent af beløbet. Resten håber vi selv at kunne finde/låne.

Sportsligt kan sæsonen deles i 2. Et forår hvor tingene fungerede godt i alle afdelinger. Som modpol til dette et efterår man i seniorafdelingen måtte konstatere, at der var spillere der flyttede, spillere der stoppede, trænere der stoppede – hertil en serie 1. træner der ikke fik tilstrækkelig opbakning fra spillere og slutteligt et mindre tilfredsstillende fremmøde til træning – både i 1. og 2. holds truppen.

Til gengæld vil jeg foreslå, at man kaster et blik på Aarup Boldklubs hjemmeside – fodboldafdelingen, for den vidner da om, at fodboldafdelingen på ungdomssiden trods alt henter flotte placeringer rundt omkring til diverse stævner – ikke mindst pigerne markerer sig flot.

Og så er det glædeligt at kunne konstatere, at vi i 2013 – både forår og efterår har haft fornuftigt styr på økonomien. Efter et par hårde år, kan vi endelig aflevere et regnskab med plus på bundlinjen. Vi har i 2013 taget et nyt økonomi system i brug, nemlig Klub Office, først med Henrik ved roret og efterfølgende med Bettina som styrmand og Allan som er inde over kontingentet. Økonomien er også blevet hjulpet af vores seneste tiltag med salg af fyrværkeri i december måned – noget som helt sikkert kan udbygges til næste år, med de erfaringer som vi har høstet i 2013.

Vi ser frem til den kommende sæson. Der er etableret et nyt trænerteam i senior afdelingen som nyder fuld opbakning fra spillerne. Vi fornemmer at medierne har dømt os ude på forhånd, så alt andet lige, så kan vi vel kun få succes, og målet er at vinde fodboldkampe.

I 2014 vil vi også meget gerne have igangsat fodboldfitness, og vi vil også gøre en større indsats for at se om vi kan aktivere forældre mere i klubben. Vi håber at øget aktivering også kan medføre større opbakning til frivilligt arbejde.

Vi er p.t. også på udkig efter en ny klubhusbestyrer, og vi håber at rigtig mange viser interesse for at gøre en indsats – også på dette område, idet det vil betyde meget for det sociale liv på Stadion fremadrettet.

Der skal også i den forbindelse lyde en stor tak til Bent for en stor og stabil indsats igennem en meget lang periode i klubhuset.

Håndbold

I håndboldafdeling er der i lighed med 2012 godt gang i stort set samtlige rækker. Stort set 2 hold i alle rækker og med gode sportslige resultater til følge. Ikke mindst en kæmpe succes, at U18 drenge nu skal spille division. Det er også meget tilfredsstillende, at vi nu igen kan mønstre et herrehold – ikke blot et ”telefonhold”, men også et hold som gider træne. Det er et stort håb at gejsten bevares, og yngre og nye kræfter kan komme til på herresiden.

2013 var også året hvor vores samarbejde med Højfyn Håndbold kom i gang – med deltagelse af Tommerup, Vissenbjerg og Aarup. Et initiativ som er taget i forsøget på at fastholde de lokale spillere i området. Samarbejdet gælder for årgangene U16 til U18. Fremtidsperspektivet i dette samarbejde er, at spillerne via fælles træning og arrangementer får kendskab til samarbejde. Det har været vores oplevelse, at når spillerne når 7. klasse, så holder mange op med dyrke sport og dette vil vi gerne modvirke.

Samarbejdet er en succes, selv om der altid med nye initiativer er plads til forbedringer og udvikling, men allerede nu er samarbejdet også udvidet til at omfatte U14 drenge mellem Tommerup og Aarup.

Sæsonen blev skudt i gang ved at sende U10-U14 til Tivoli Cup i Aarhus. En kæmpe succes, som vi håber kan blive en tradition i klubben.

Det går som altid rigtigt godt med Frøcup. I det kommende år er Frøcup flyttet 3 uger grundet en ændret turneringsstruktur, men desuagtet mangler der p.t. kun 4 tilmeldinger – så er alle pladser besat og vi må melde udsolgt. Der er max. plads til 92 hold.

Økonomisk går det fornuftigt i Håndboldafdelingen. Det løber rundt med et lille plus og det er vi tilfredse med, da egenkapitalen i håndbold er tilfredsstillende og afdelingen har således lidt at stå imod med.

AB Gymnastik

Gymnastik kan se tilbage på en god sæson, selv om den ikke er helt slut, da opvisningerne ligger i marts måned og dermed afslutning af sæsonen.

Sidste år kaldte jeg gymnastik for den ”stabile Gymnastik afdelingen” og det holder stadig. I 2012 med 13 forskellige hold og i 2013 med 14 forskellige hold. Så på trods af en lille medlemsnedgang, så er der faktisk et hold mere i 2013.

Dette på trods af, at det var svært at finde tilstrækkeligt med frivilligt arbejdskraft ved sæsonstart og der kunne således ikke oprettes et børnehold i MINISPRING.

Til gengæld er det lykkes at få oprettet et rent drengehold for alderen 5-6 år, hvor træningen er tilpasset drengenes behov. Det er håbet at vi dermed kan få drengene til at fortsætte med gymnastik, også når de bliver ældre.

Der er også oprettet et HitFit hold for voksne. Meget populært, og man danser til den gode musik fra 80erne og 90erne. Der er også hold som inddrager de nye trends og elementer som er oppe i tiden – eksempelvis Crossfitt.

Der arbejdes hele tiden i Gymnastik med at følge de sidste nye trends ude omkring, men også med at bevare de gode gamle hold som kører godt. Ønsket er at følge med og forny sig, derfor er der også senest udviklet et fitness koncept, som er et tilbud til de voksne om at kunne gå på flere af holdene – på forskellige dage – og dermed selv tilpasse træningen efter behov og familiemønster. Prisen er kr. 1.000 for en hel sæson og så har man muligheden for at dyrke gymnastik på 5 forskellige voksne hold – absolut en succes.

221 af gymnasterne er +25 år og det siger vel noget om, at der er gode tilbud til de voksne i vores område.

De mange hold kræver mange frivillige, og i denne sæson er der tilknyttet ca. 45 trænere og frivillige til gymnastikafdelingen.

Gymnastik er i 2013 – eller jeg skulle måske sige i starten af 2014 blevet on-line, og man kan nu som den første afdeling i Aarup Boldklub tilbyde medlemmerne at tilmelde og betale kontingent on-line. En stor lettelse for kasseren og pengene ryger ind på kontoen med det samme – en rigtig positiv oplevelse.

Der har i flere sæsoner været arbejdet med en udvidelse af hal 3 med en springgrav og fra Assens kommune er der nu bevilget 2,5 mill. til projektet, som der arbejdes videre med sammen med halbestyrelsen. Det er håbet at det kan realiseres, idet det betyder meget for gymnastikken, at Aarup kan tilbyde det samme som de omkringliggende haller.

Økonomisk realiseres der i 2013 et pænt positivt resultat i Gymnastik, men der bliver formentlig også brug for en god økonomi, hvis drømmene om udvidelse af hallen med springgrav skal blive en realitet.

Løbeklubben

Vi har en meget aktiv løbeklub med ca. 55 medlemmer. Løbeklubben er kendetegnet ved 3 faste dage om ugen hvor der løbes fra klubhuset her på stadionvej. Men herudover arrangeres der og deltages i en hel del løb henover året.

Jeg skal ikke nævne alle løbene, men kan nævne Hjerteløb i april måned, løb i Hindsgavl for alle medlemmer, deltagelse i Bogense løbet, sommerfest med orienteringsløb, løb ved Langesø, Juleløb – og hvis dette ikke er nok, så er der også mulighed for at deltage i Coopertest 3 gange i løbet af året.

Foråret har også budt på foredrag om kost og motion ved Marianne Berthelsen.

Herudover arrangeres der løbende sociale arrangementer –eksempelvis fødselsdags komsammen med lagkager, medlemsmøder med gennemgang af løberuter i Garminuret og ikke mindst er der social samvær den sidste torsdag i hver mdr.

De ugentlige løbeprogrammer er tilpasset de enkelte løbere, så alle kan være med og der er eksempelvis løbeprogrammer for 5 km, 10 km og halvmarathon, så alle kan få styret deres lyst.

Økonomien i løbeklubben har det godt – man kan vel kalde det en lille men solid økonomi, hvor der spares på pengene.

Det er min opfattelse, at der er plads til flere medlemmer, så skulle der sidde nogen med lidt dårlig samvittighed på motionsfronten, så tøv ikke.

 

Støtteforeningen

Igen i 2013 er der budt på flere af de ”lidt tynde” halballer, men det er på trods heraf lykkes at skabe et positivt resultat som kan uddeles til klubberne i AB.

Oktober festen er uden tvivl lyspunktet, og har bidraget pænt, men ellers har det været lidt op af bakke med andre arrangementet, selv om antallet af halfester er skåret pænt ned.

Gode ideer til udvikling af nye ideer og tiltag er helt sikkert velkommen, og det er udfordring at få et fornuftigt økonomisk udbytte ud af den store indsats som ydes af støtteforeningen.

Afslutning:

Der skal lyde en tak til afdelingsbestyrelserne og bestyrelsen for støtteforeningen for et godt samarbejde, men også en tak til alle trænere og ledere, der uge efter uge tager det enorme arbejde med træning og kampe.

Jeg vil også gerne rette en speciel tak til Jan Hansen, som trådte til som hovedkasserer i foreningen, da vi manglede en tovholder sidste år. Jeg ved at man i de enkelte afdelinger har været glade for at kunne trække din ekspertise på området og vi er i hovedbestyrelsen glade for den strukturerede tilgang du har til regnskabsområdet.

Med disse ord vil jeg overgive beretningen til generalforsamlingen.

Aarup d. 12. februar 2014

Ivan Sløk

Formand

Hovedbestyrelsens generalforsamling

 

Hermed indbydes til generalforsamling i Aarup Boldklubs hovedbestyrelse

d. 12. februar kl. 19:30
Klubhuset
Stadionvej 13, 5560 Aarup

Der foreligger følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent
2. Formanden aflægger beretning
3. Kassereren forelægger det reviderede regnskab
4. Indkomne forslag behandles
5. Valg af formand
6. Valg af næstformand/kasserer og stedfortrædere
7. Valg af revisorer og stedfortrædere
8. Eventuelt

Forslag fra medlemmerne må, for at komme til behandling på den ordinære generalforsamling, indgives skriftligt til formanden senest 4 dage før generalforsamlingen.

Stemmeberettigede er aktive og passive medlemmer over 16 år, der har været medlemmer i mindst 3 måneder, og hvis sidst forfaldne kontingent er bragt i orden.

Vel mødt

OKTOBERFEST I AARUPHALLEN

OktoberfestVi er igen klar til et brag af en fest for de ”unge” i den modne alder, er I også klar? 

LØRDAG D. 26. OKTOBER 2013 KL. 18.30 – 02.00

Gå ikke glip af denne unikke mulighed for en hyggelig aften sammen med vennerne, naboerne, sportsholdet, kollegaerne samt chancen for at møde folk du måske ikke har set i flere år. BEMÆRK man kan naturligvis sagtens deltage, selvom man ikke er en del af en større gruppe.

Bittersweet ( www.bittersweet.dk) spiller op til dans. Tjek stemningsvideoen fra sidste år

Dørene åbnes kl. 18.00

kl. 18.30 starter festen med fællesspisning, hvorefter der er mulighed for dans.

I medbringer selv maden. Vi sørger for borddækning med tallerkner, glas og bestik.

Øl, vin, spiritus, vand, kaffe og the købes i baren til yderst rimelige priser.

Pladsbestilling:Hvis du ønsker at bestille plads kan det gøres på mail Oktoberfestaarup@hotmail.com – Skriv antal pladser og hvilket navn pladserne skal reserveres til. Når vi har bekræftet din mail er der reserveret plads. For at få bordplanen til at efterleve folks ønsker –vil vi MEGET gerne have, at der IKKE reserveres flere pladser end der skal bruges!

Billetter: Kan også i år købes hos City Kiosken og Eurospar til KUN 125,00 kr. i perioden fra 23. september–22. oktober.

TAK for hjælpen til Per, Mette & Poul.

Med venlighilsen og på gensyn

Aarup boldklub´s Støtteforening

Julebal I Aarup

0Julehalbal af højeste kaliber rammer Aarup 2. juledag.
Dato: 26/12 2012
Mobildiskotek Endless, som blev fynske mestre i 2008 og 2009, samt jyske mestre i Mobildiskotek i 2010, sørger for musikken og den fede stemning.
Hvor: Den gamle Aaruphal
Dørene åbnes kl 21.
Entrepris:
Kl 21 – 22: 50 kr
Kl. 22 -01: 100 kr

Aarup Boldklubs Støtteforenings nye hjemmeside

DCP_1572Velkommen til Aarup Boldklubs Støtteforenings nye hjemmeside. Her vil der løbende komme information om vores arrangementer og hvad vi eller tror er interessant for dig.

Du kan selvfølgelig få besked om nye indlæg via vores facebookside: https://www.facebook.com/AarupBoldklubsStotteforening eller du kan bare klikke ude til venstre 🙂

Vi håber i synes om den nye side og vil altid gerne høre forslag til hvordan vi kunne gøre det endnu bedre.

Støtteforeningen