GENERALFORSAMLING

afholdes tirsdag den 18. februar 2025 kl. 19.30 i Aarup Fritidscenter.

Dagsorden iflg. lovene.

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indleveres skriftligt til formanden senest 4 dage før generalforsamlingen.

AARUP BOLDKLUB


Dagsorden

På den ordinære generalforsamling foretages:

  1. Valg af dirigent
  2. Formanden aflægger beretning
  3. Kassereren forelægger det reviderede regnskab
  4. Indkomne forslag behandles
    Bestyrelsen har et forslag til vedtægtsændring jf. nedenstående
  5. Valg af formand
  6. Valg af næstformand/kasserer og stedfortrædere
  7. Valg af revisorer og stedfortrædere
  8. Eventuelt

Aarup Boldklub’s Støtteforening generalforsamling, er lagt ind under AB generalforsamlingen.

Regnskabet aflægges sammen med de øvrige afdelinger i AB.

Bestyrelsen


4. Indkomne forslag – fra Bestyrelsen Vedtægtsændringer

Eksisterende vedtægter fra februar 2022

Forslag:

Forslaget går på, at vi til §12 tilføjer et nyt stk. 11, hvori vi præcisere projura/fuldmagtsforhold i AB hovedbestyrelse.

Begrundelsen for forslaget er, at både bank- og forretningsforbindelser har anmodet om en præcisering af reglerne, hvilket der tidligere ikke har været i vore vedtægter.

Derudover et der i §13 en praktisk ændring, således at Fodboldafdelingen ikke skal afholde deres generalforsamling inden 15. februar, men nu kan vente til ultimo marts.

Begrundelsen for forslaget er, at man får bedre mulighed for at kombinere generalforsamlingen, men øvrige arrangementer, for på den måde at få større opmærksomhed om, og flere deltagere til generalforsamlingen.

§12

  1. Prokuramæssigt kan AB hovedbestyrelsen tegnes ved underskrift af 2 af bestyrelsens medlemmer i fællesskab, mellem formand, næstformand eller kasserer. Omfanget af prokura giver beføjelser til af indgå økonomiske aftaler og kontrakter for AB, og repræsentere AB i juridiske og økonomiske anliggender, samt bemyndigelse til ændringer i den daglige bankdrift og adgange hertil. Bestyrelsen kan give prokura til netbank m.m., således at der ikke skal være 2 godkendere af transaktioner på afdelingernes og hovedbestyrelsens konti.

Beslutninger om udgifter over et fastsat beløb på kr. 100.000, skal godkendes på et bestyrelsesmøde og dokumenteres i referatet.

§13

Afdelingsgeneralforsamling.

  1. Ordinær generalforsamling indkaldes af bestyrelsen en gang årligt med 8 dages varsel ved bekendtgørelse i lokalpressen og/eller på de elektroniske medier, som minimum på afdelingens egen hjemmeside og/eller hjemmesiden: aarupboldklub.dk. Fodbold og Løbeklubben inden 15. februar, Gymnastik inden 1. maj, Håndbold inden 1. juni.

Ordinær generalforsamling indkaldes af bestyrelsen en gang årligt med 8 dages varsel ved bekendtgørelse i lokalpressen og/eller på de elektroniske medier, som minimum på afdelingens egen hjemmeside og/eller hjemmesiden: www.aarupboldklub.dk. Fodbold og Løbeklubben inden 15. februar, Fodbold inden 31. marts, Gymnastik inden 1. maj, Håndbold inden 1. juni.

Afsnit med rød skrift erstatter det ovenstående afsnit. Ændringerne er markeret med understregning eller gennemstregning (slettes).